Hulp bij het indienen van de Digitaliseringsvoucher Drenthe 2022
Bij het indienen van je aanvraag voor de Digitaliseringsvoucher Drenthe 2022 moet je onderstaande documenten aanleveren. Maar waarom is dit nodig? En waar moet je op letten? Wij leggen het je uit!
Benodigde documenten voor je aanvraag
-
Ondertekening aanvraag (niet benodigd bij gebruik van eHerkenning)
-
Machtigingsformulier intermediair (wanneer van toepassing)
-
De-minimisverklaring
-
Mkb-verklaring
-
Kopie bankafschrift ter verificatie van het bankrekeningnummer
-
Uittreksel van de Kamer van Koophandel (maximaal 1 jaar oud)
-
Offerte van een onafhankelijke leverancier
-
Opdrachtbevestiging van een onafhankelijke leverancier (getekende offerte of een ander document waaruit de gegeven opdracht blijkt)
Ondertekening aanvraag
Log je in met eHerkenning? Dan is het aanleveren van de ondertekening niet nodig. Log je in met een gebruikersnaam en wachtwoord, dan wel!
Vul het formulier helemaal in, print het uit, en zet met pen een handtekening. Scan het formulier vervolgens in zodat je deze kunt uploaden. Een digitale handtekening is niet geldig. Doe je dit toch, dan is de aanvraag niet compleet.
Machtiging Intermediair
Maak je gebruik van de diensten van een subsidieadviseur? Dan moet je deze persoon machtigen om namens jou de aanvraag in te dienen. Vul het formulier helemaal in, print het uit, en zet met pen een handtekening. Scan het formulier vervolgens in zodat je deze kunt uploaden. Een digitale handtekening is niet geldig. Doe je dit toch, dan is de aanvraag niet compleet.
Verklaring de-minimissteun
Overheden, zoals provincies en gemeenten, kunnen bedrijven steun verlenen tot € 200.000,-. Wanneer een subsidie vanuit deze soort steun kan worden verleend, moet er bij het indienen van een aanvraag een verklaring de-minimissteun worden aangeleverd. In deze verklaring geef je voor de afgelopen drie jaar aan of je al eerder de-minimissteun hebt ontvangen.
Offerte
Aan de hand van de offerte controleren wij of de kosten in aanmerking komen voor subsidie. Daarnaast toetsen we of de partij deskundig en onafhankelijk is.
De offerte is volledig als onderstaande gegevens duidelijk zichtbaar zijn:
-
een specificatie van de kosten: het aantal uren, het uurtarief en de activiteiten
-
de offerte moet gericht (geadresseerd) zijn aan de onderneming die de aanvraag indient
-
de kosten worden weergegeven exclusief BTW (er kan geen subsidie worden verstrekt over BTW)
-
de contactgegevens en het KvK-nummer van de onderneming die de offerte uitbrengt (ter verificatie en voor de controle van de onafhankelijkheid)
Let op! Er mag uiterlijk 3 weken voor het indienen van de aanvraag een verplichting zijn aangegaan. Onder het aangaan van een verplichting wordt bijvoorbeeld het akkoord gaan met een offerte bedoeld (ongeacht of dit schriftelijk, online of mondeling is).
Uittreksel Kamer van Koophandel
Bij de beoordeling van je aanvraag controleren wij ook of jouw onderneming staat ingeschreven in de KvK. Wij hebben daarvoor een uittreksel uit het handelsregister KvK nodig. Zorg ervoor dat het uittreksel niet ouder is dan één jaar.
Lever je toch een ouder exemplaar aan? Dan is je aanvraag niet compleet.
Kopie bankafschrift
Is het rekeningnummer dat je bij de aanvraag hebt opgegeven wel van jouw onderneming? Dat controleren we aan de hand van het kopie bankafschrift.
Het is belangrijk dat op de kopie bankafschrift zowel de naam van je onderneming als het rekeningnummer zichtbaar is. Je mag andere onderdelen, zoals overboekingen en het saldo onleesbaar maken.
Opdrachtbevestiging
Je gaat kosten maken en hebt daarvoor bij een externe digitale leverancier een offerte opgevraagd. Wanneer je akkoord bent met de offerte geef je dit door aan de betreffende leverancier. Dit is de opdrachtbevestiging. De leverancier kan vanaf dat moment van start met de opdracht.
De opdrachtbevestiging heeft geen vaste vorm, daarom een aantal voorbeelden:
-
getekende offerte
-
e-mail of brief naar de leverancier waarin je refereert naar de offerte en de opdracht bevestigt
Let op! een factuur is geen opdrachtbevestiging.
Heb je meer hulp nodig?
Heb je nog een vraag? Kijk dan eens op de pagina met veelgestelde vragen.
Staat je vraag er niet tussen? Of heb je liever persoonlijk contact? Neem dan gerust contact met ons op. Team Bedrijfsontwikkeling & Groei kijkt graag met je mee! Bel 050 5224 915 of stuur een e-mail naar bedrijfsontwikkeling&groei@snn.nl.
Wij wensen je veel succes met het indienen van je aanvraag!