Hulp bij het indienen van de MIT Haalbaarheid
Bij het indienen van je aanvraag voor de MIT Haalbaarheid moet je onderstaande documenten aanleveren. Maar waarom is dit nodig? En waar moet je op letten? Wij leggen het je uit!
Bij het indienen van je aanvraag voor de MIT Haalbaarheid moet je onderstaande documenten aanleveren. Maar waarom is dit nodig? En waar moet je op letten? Wij leggen het je uit!
-
Ondertekening aanvraag
-
Projectplan
-
Uittreksel KvK
-
Een kopie bankafschrift (ter verificatie van je IBAN-nummer)
-
Verklaring de-minimissteun
-
MKB-verklaring
-
Juridische organisatiestructuur van het verband van ondernemingen, schematisch weergegeven, inclusief deelnemingspercentages en een opgave van het aantal werknemers, de jaaromzet en het balanstotaal per onderneming (indien je onderneming deel uit maakt van een verband van ondernemingen)
-
Instemmingsverklaring
-
Offerte(s) van de deskundige(n) en/of leverancier(s) (indien er kosten begroot zijn voor het inhuren van derden)
-
Machtiging (als een intermediair de aanvraag voor je indient)
Ondertekening aanvraag
Log je in met eHerkenning? Dan is het aanleveren van de ondertekening niet nodig. Log je in met een gebruikersnaam en wachtwoord, dan wel!
Vul het formulier helemaal in, print het uit, en zet met pen een handtekening. Scan het formulier vervolgens in zodat je deze kunt uploaden. Een digitale handtekening is niet geldig. Doe je dit toch, dan is de aanvraag niet compleet.
Uittreksel Kamer van Koophandel
Bij de beoordeling van je aanvraag controleren wij ook of jouw onderneming staat ingeschreven in de KvK. Wij hebben daarvoor een uittreksel uit het handelsregister KvK nodig. Zorg ervoor dat het uittreksel niet ouder is dan één jaar.
Lever je toch een ouder exemplaar aan? Dan is je aanvraag niet compleet!
Juridische organisatiestructuur: hoe is jouw organisatie ingericht?
Voor de beoordeling van jouw aanvraag hebben wij inzicht nodig in hoe jouw organisatie is ingericht. Dit inzicht krijgen wij door middel van een juridische organisatiestructuur. Maar wat is dit eigenlijk? Wij leggen het je uit!
Mkb-verklaring
Bij de beoordeling van jouw subsidieaanvraag toetsen wij of jouw bedrijf een mkb-onderneming is. Dit doen wij met behulp van de MKB-verklaring.
Vul stap 1, 2 en 3 van het stroomschema in. Stap 1 gaat over de juridische structuur van het verband van ondernemingen. Kies voor ja of nee. Zodra je het vakje naar keuze hebt aangeklikt, gaat de route verder. Blijf de opties aanklikken tot je niet verder kunt.
Bij stap 2 vul je het aantal fte en omzetgegevens in. Vul je gegevens in bij stap 3 en onderteken de verklaring. De ondertekening mag digitaal. Als een stap niet of maar deels is ingevuld, is de aanvraag niet compleet.
Meer weten? Kijk hier voor rekenvoorbeelden en veelgestelde vragen over de MKB-verklaring.
Projectplan
Om een goed beeld te krijgen van jouw innovatieve project ontvangen we graag een projectplan. Lees hier waar je op moet letten bij het schrijven van je projectplan. Gebruik voor het projectplan het format dat op onze website staat. Het format kun je vinden op deze pagina.
Zorg dat je alle vragen volledig beantwoordt in het format. Het moet voor ons duidelijk zijn waarom je het haalbaarheidsproject nodig hebt en wat je gaat doen. Hoe duidelijker het plan is, hoe minder vragen wij hoeven te stellen bij de behandeling van jouw aanvraag.
Het projectplan is compleet als alle vragen zijn beantwoord.
Instemmingsverklaring
Maken verbonden- en of partnerondernemingen ook kosten binnen jouw project? Dan kun je een instemmingsverklaring aanleveren. Je hoeft deze verklaring alleen aan te leveren als dit ook van toepassing is op jouw situatie.
Vul de verklaring volledig is en plaats een handtekening. Deze handtekening mag digitaal.
Kopie Bankafschrift
Is het rekeningnummer dat je bij de aanvraag hebt opgegeven wel van jouw onderneming? Dat controleren we aan de hand van het kopie bankafschrift.
Het is belangrijk dat op de kopie bankafschrift zowel de naam van je onderneming als het rekeningnummer zichtbaar is. Je mag andere onderdelen, zoals overboekingen en het saldo onleesbaar maken.
Verklaring de-minimissteun
Overheden, zoals provincies en gemeenten, kunnen bedrijven steun verlenen tot € 200.000,-. Wanneer een subsidie vanuit deze soort steun kan worden verleend, moet er bij het indienen van een aanvraag een verklaring de-minimissteun worden aangeleverd. In deze verklaring geef je voor de afgelopen drie jaar aan of je al eerder de-minimissteun hebt ontvangen.
Offerte(s) van een externe partij
Huur je een deskundige in of maak je kosten voor bijvoorbeeld materiaal? Om te beoordelen of deze kosten in aanmerking komen voor subsidie hebben wij offertes nodig. Hoe de offerte eruit ziet? Daar zitten geen voorwaarden aan.
Machtiging Intermediair
Maak je gebruik van de diensten van een subsidieadviseur? Dan moet je deze persoon machtigen om namens jou de aanvraag in te dienen. Vul het formulier helemaal in, print het uit, en zet met pen een handtekening. Scan het formulier vervolgens in zodat je deze kunt uploaden. Een digitale handtekening is niet geldig. Doe je dit toch, dan is de aanvraag niet compleet.
Heb je meer hulp nodig?
Heb je nog een vraag? Kijk dan eens op de pagina met veelgestelde vragen.
Staat je vraag er niet tussen? Of heb je liever persoonlijk contact? Neem dan gerust contact met ons op. Team Bedrijfsontwikkeling & Groei kijkt graag met je mee! Bel 050 5224 915 of stuur een e-mail naar bedrijfsontwikkeling&groei@snn.nl.
Wij wensen je veel succes met het indienen van je aanvraag!