Hulp bij het indienen van de Mkb haalbaarheidsvoucher
Bij het indienen van je aanvraag voor de Mkb haalbaarheidsvoucher moet je onderstaande documenten aanleveren. Maar waarom is dit nodig? En waar moet je op letten? Wij leggen het je uit!
Bij het indienen van je aanvraag voor de Mkb haalbaarheidsvoucher moet je onderstaande documenten aanleveren. Maar waarom is dit nodig? En waar moet je op letten? Wij leggen het je uit!
-
Machtiging intermediair (als een intermediair de aanvraag voor je indient)
-
Kopie bankafschrift (ter verificatie van het bankrekeningnummer)
-
Instemmingsverklaring (indien een verbonden- of partneronderneming kosten maakt)
Ondertekening aanvraag
Log je in met eHerkenning? Dan is het aanleveren van de ondertekening niet nodig. Log je in met een gebruikersnaam en wachtwoord, dan wel!
Vul het formulier helemaal in, print het uit, en zet met pen een handtekening. Scan het formulier vervolgens in zodat je deze kunt uploaden. Een digitale handtekening is niet geldig. Doe je dit toch, dan is de aanvraag niet compleet.
Bewijsstuk waaruit blijkt wie tekenbevoegd is
De documenten waarbij een handtekening vereist is, moeten ondertekend worden door iemand die bevoegd is om dat namens de organisatie te doen.
Dit kun je aantonen door een bewijs aan te leveren waaruit blijkt dat deze persoon bevoegd is om binnen de organisatie te tekenen. Dit kan bijvoorbeeld met een KvK-uittreksel, statuten of een intern autorisatieschema.
Format projectplan
Om een goed beeld te krijgen van jouw project ontvangen we graag een projectplan. Lees hier waar je op moet letten bij het schrijven van je projectplan. Gebruik voor het projectplan het format dat op onze website staat. Het format kun je vinden op deze pagina.
Zorg dat je alle vragen volledig beantwoordt in het format. Het moet voor ons duidelijk zijn waarom je het haalbaarheidsproject nodig hebt en wat je gaat doen. Hoe duidelijker het plan is, hoe minder vragen wij hoeven te stellen bij de behandeling van jouw aanvraag.
Het projectplan is compleet als alle vragen zijn beantwoord.
Format begroting
Bij de beoordeling van jouw subsidieaanvraag controleren wij of de projectkosten subsidiabel zijn. Daarom vragen we een begroting bij de aanvraag. Gebruik voor de begroting het format dat op onze website staat. Het format kun je vinden op deze pagina.
Offerte proeftuin
Binnen deze subsidie is het verplicht om een proeftuin in te schakelen. Minimaal 20% van de gemaakte kosten binnen het project moeten worden gemaakt voor een proeftuin. Dit toetsen wij aan de hand van een offerte van deze proeftuin. Op deze offerte moet in ieder geval de volgende onderdelen staan:
- De naam van de proeftuin
- De naam van de aanvragende onderneming
- De naam van het project
- De te onderzoeken haalbaarheidsvragen
- Een overzicht van wat je afneemt bij de proeftuin, zoals de uit te voeren werkzaamheden, materialen, workshops en/of trainingen.
- Hierbij staat bij de werkzaamheden en/of diensten van de proeftuin aangegeven welke inzet deze proeftuin aan jouw onderneming levert. Denk hierbij aan uren onderzoek, uren business development, materialen, inzet/huur van (lab)ruimtes en workshops/trainingen
- De kosten die hiervoor worden gerekend
Mkb-verklaring
Bij de beoordeling van jouw subsidieaanvraag toetsen wij of jouw bedrijf een mkb-onderneming is. Dit doen wij met behulp van de Mkb-verklaring. Hieronder lees je hoe je de verklaring moet invullen.
Verklaring financiële moeilijkheden en jaarrekening
Bij het indienen van de Mkb haalbaarheidsvoucher vragen wij om een jaarrekening en een verklaring financiële moeilijkheden. In dit artikel leggen wij je uit waarom dit nodig is en waar je rekening mee moet houden.
Juridische organisatiestructuur: hoe is jouw organisatie ingericht?
Voor de beoordeling van jouw aanvraag hebben wij inzicht nodig in hoe jouw organisatie is ingericht. Dit inzicht krijgen wij door middel van een juridische organisatiestructuur. Maar wat is dit eigenlijk? Wij leggen het je verder uit op deze pagina.
De-minimisverklaring
Overheden, zoals provincies en gemeenten, kunnen bedrijven steun verlenen tot € 200.000,-. Wanneer een subsidie vanuit deze soort steun kan worden verleend, moet er bij het indienen van een aanvraag een verklaring de-minimissteun worden aangeleverd. In deze verklaring geef je voor de afgelopen drie jaar aan of je al eerder de-minimissteun hebt ontvangen.
Machtiging intermediair
Maak je gebruik van de diensten van een intermediair? Dan moet je deze persoon machtigen om namens jou de aanvraag in te dienen. Vul het formulier helemaal in, print het uit, en zet met pen een handtekening. Scan het formulier vervolgens in zodat je deze kunt uploaden. Een digitale handtekening is niet geldig. Doe je dit toch, dan is de aanvraag niet compleet.
Kopie Bankafschrift
Is het rekeningnummer dat je bij de aanvraag hebt opgegeven wel van jouw onderneming? Dat controleren we aan de hand van het kopie bankafschrift.
Het is belangrijk dat op de kopie bankafschrift zowel de naam van je onderneming als het rekeningnummer zichtbaar is. Je mag andere onderdelen, zoals overboekingen en het saldo onleesbaar maken.
Instemmingsverklaring
Maken verbonden of partnerondernemingen van jou als penvoerder, of van de samenwerkingspartner ook kosten binnen jouw project? Dan kun je een instemmingsverklaring aanleveren. Door de instemmingsverklaring wordt deze onderneming opgenomen in de beschikking. Voor elke verbonden of partneronderneming lever je een aparte instemmingsverklaring aan.
Vul de verklaring volledig in en plaats een handtekening.
Let op: het toevoegen van een verbonden of partneronderneming via een instemmingsverklaring is alleen mogelijk als deze onderneming in de provincie Drenthe, Fryslân of Groningen is gevestigd.
Heb je meer hulp nodig?
Heb je nog een vraag? Kijk dan eens op de pagina met veelgestelde vragen.
Staat je vraag er niet tussen? Of heb je liever persoonlijk contact? Neem dan gerust contact met ons op. Team Kennis & Innovatie kijkt graag met je mee! Bel 050 5224 908 of stuur een e-mail naar kennis&innovatie@snn.nl.
Wij wensen je veel succes met het indienen van je aanvraag!