Beheerkosten LEADER Fryslân
Subsidie voor het ondersteunen van lokale actiegroepen van de LEADER gebieden in de provincie Fryslân.
Subsidie LEADER beheerkosten Fryslân aangevraagd bij het SNN – En Nu?
Nu je de subsidie Beheerkosten LEADER Fryslân hebt aangevraagd wil je natuurlijk weten hoe het verder gaat. Kijk daarvoor op jouw persoonlijke account in het GLB webportal of bekijk hieronder de verschillende fases van het subsidietraject.
Beoordeling
De aanvraag wordt beoordeeld door de adviescommissie en het SNN. Samen streven wij ernaar om binnen 22 weken na de uiterste indieningsdatum een besluit te nemen. Over het besluit ontvang je per e-mail een bericht.
Voortgang
Is er een akkoord gegeven op jouw aanvraag? Dan ontvang je een verleningsbeschikking met daarin het maximale bedrag dat je aan subsidie kunt ontvangen. In je verleningsbeschikking staat wanneer het project uiterlijk afgerond moet zijn.
In de projectperiode moet je jaarlijks rapporteren over je project. Het is ook mogelijk om voor je project een betaalverzoek te doen voor de gemaakte en betaalde kosten.
Zodra de subsidie is toegekend, ontvang je een voorschot van 25% van het toegekende subsidiebedrag. Zo heb je direct een deel van de subsidie beschikbaar om te beginnen met het project.
Bij het aanvragen voor deelbetalingen op basis van realisatie kan minimaal 25% of minimaal € 50.000 van de verleende subsidie worden aangevraagd.
Een deelbetaling mag maximaal 2 keer per jaar worden aangevraagd.
Voorschotten en deelbetalingen samen bedragen niet meer dan 90% van de verleende subsidie.
Je aanvraag vaststellen
Heb je het project afgerond en wil je een vaststelling indienen? In je verleningsbeschikking staat aangegeven op welk moment je een verzoek tot vaststelling moet doen. Ben je eerder klaar met de uitvoering van je project dan kan je direct het verzoek tot vaststelling invullen en ons daarvan op de hoogte brengen.
Als het vaststellingsverzoek compleet is streven we ernaar om binnen 13 weken een besluit te nemen. Alle documenten die je nodig hebt voor het vaststellingsverzoek vind je hieronder. De volgende documenten stuur je in ieder geval mee:
-
Eindverslag van het project
-
Facturen- en urenoverzicht (uit het GLB webportal)
-
Een kopie van facturen en betaalbewijzen
-
Urenregistratieformulieren en kopie loonstrook (indien van toepassing)
Een verzoek tot vaststelling dien je als volgt in:
-
Ga naar het GLB Webportal om je verzoek tot vaststelling in te vullen en in te dienen. Hier heb je eHerkenning voor nodig
-
Na indiening van het betaalverzoek geef je ons een seintje via plattelandsontwikkeling@snn.nl dat het vaststellingsverzoek klaar staat
Kijk voor meer informatie over het GLB Webportal in de handleiding.
Let op! Kijk in je verleningsbeschikking wat voor jouw situatie geldt.