Uitvoering gebiedsplan Fryslân
Wil jij bijdragen aan het verbeteren van landbouw, klimaat, natuur en de leefomgeving in Fryslân? Vraag dan subsidie aan voor het in samenwerking uitvoeren van een gebiedsplan.
Subsidie Uitvoering gebiedsplan Fryslân aangevraagd bij het SNN – En Nu?
Nu je de subsidie Uitvoering gebiedsplan Fryslân hebt aangevraagd wil je natuurlijk weten hoe het verder gaat. Kijk daarvoor op jouw persoonlijke account in het webportal of bekijk hieronder de verschillende fases van het subsidietraject.
Beoordelen van de aanvraag
De aanvraag wordt beoordeeld door de Gedeputeerde staten van Provincie Fryslân en door het SNN. Samen streven wij ernaar om binnen 22 weken na de uiterste indieningsdatum een besluit te nemen. Tijdens deze periode houden we je op de hoogte van de status van jouw subsidieaanvraag. Over het besluit ontvang je per e-mail een bericht.
Voortgang
Er is een akkoord gegeven op je aanvraag. Je ontvangt een verleningsbeschikking met daarin het maximale bedrag dat je aan subsidie kunt ontvangen. In je verleningsbeschikking staat wanneer het project uiterlijk afgerond moet zijn.
Het aanvragen van een deelbetaling is mogelijk. In aanvulling op het bepaalde in artikel 1.18 van de regeling kan één keer per kalenderjaar een aanvraag voor een deelbetaling worden ingediend, waarop een uitbetaling kan plaatsvinden. Een voorschot en deelbetaling(en) bedragen samen ten hoogste 90% van het verleende subsidiebedrag.
Je aanvraag vaststellen
Heb je het project afgerond en wil je een vaststelling indienen? In je verleningsbeschikking staat aangegeven op welk moment je een verzoek tot vaststelling moet doen. Ben je eerder klaar met de uitvoering van je project dan kan je direct het verzoek tot vaststelling invullen en ons daarvan op de hoogte brengen.
Als het vaststellingsverzoek compleet is streven we ernaar om binnen 13 weken een besluit te nemen. Alle documenten die je nodig hebt voor het vaststellingsverzoek vind je hieronder. De volgende documenten stuur je in ieder geval mee:
-
Eindverslag van het project (in format van SNN)
-
Aanbestedingsstukken (indien van toepassing)
-
Vergunningen (indien van toepassing)
-
Urenregistratieformulieren en kopie loonstrook (indien van toepassing)
Een verzoek tot vaststelling dien je als volgt in:
-
Ga naar het GLB-webportal om je verzoek tot vaststelling in te vullen en in te dienen. Hier heb je eHerkenning voor nodig tenzij je als natuurlijk persoon een aanvraag indient. Dan volstaat het aanmaken van een account op het GLB-webportal
-
Na indiening van het betaalverzoek geef je ons een seintje via plattelandsontwikkeling@snn.nl dat het vaststellingsverzoek klaar staat
Kijk voor meer informatie over het GLB-webportal in de handleiding.
Let op! Kijk in je verleningsbeschikking wat voor jouw situatie geldt.
Direct regelen
Wijziging doorgeven - GLB
Wijzigt er iets binnen jouw GLB project? Laat ons dat vooraf weten!
Voortgangsverslag indienen - GLB
Op deze pagina vind je informatie over het indienen van een voortgangsverslag
Tussentijdse betaling aanvragen - GLB
Heb je een deel van de kosten voor project gemaakt? Dan mag je, meestal, een...
Verzoek tot vaststelling indienen - GLB
Heb je jouw GLB project afgerond en wil je een vaststelling indienen? In je...