Hulp bij het indienen van de MIT Haalbaarheid 2024
Bij het indienen van je aanvraag voor de MIT Haalbaarheid moet je onderstaande documenten aanleveren. Maar waarom is dit nodig? En waar moet je op letten? Wij leggen het je uit!
Welke documenten zijn van toepassing?
Bij de MIT Haalbaarheid lever je bij je aanvraag documenten aan. Sommige documenten zijn verplicht om je aanvraag compleet te maken. Let daarom goed op welke documenten je nodig hebt.
De volgende documenten lever je verplicht aan:
- Projectplan
- Mkb-verklaring
- De-minimisverklaring
De volgende verplichte documenten lever je aan als ze van toepassing zijn:
- Ondertekening aanvraag
- Machtigingsformulier intermediair
- Juridische organisatiestructuur
- Instemmingsverklaring
- Kopie bankafschrift
De volgende documenten hebben wij nodig om je aanvraag inhoudelijk te beoordelen, maar zijn niet verplicht om je aanvraag compleet te maken. Lever deze aan zodat we jouw aanvraag sneller kunnen beoordelen.
- Een document waaruit te herleiden is wie tekenbevoegd is (of zijn bij gezamenlijke bevoegdheid)
- Offerte derde deskundige
Lees hieronder meer over deze documenten.
Projectplan
Om een goed beeld te krijgen van jouw innovatieve project ontvangen we graag een projectplan. Lees hier waar je op moet letten bij het schrijven van je projectplan. Gebruik voor het projectplan het format dat op onze website staat. Het format kun je vinden op deze pagina.
Zorg dat je alle vragen volledig beantwoordt in het format. Het moet voor ons duidelijk zijn waarom je het haalbaarheidsproject nodig hebt en wat je gaat doen. Hoe duidelijker het plan is, hoe minder vragen wij hoeven te stellen bij de behandeling van jouw aanvraag.
Het projectplan is compleet als alle vragen zijn beantwoord.
Mkb-verklaring
Bij de beoordeling van jouw subsidieaanvraag toetsen wij of jouw bedrijf een mkb-onderneming is. Dit doen wij met behulp van de MKB-verklaring.
Vul stap 1, 2 en 3 van het stroomschema in. Stap 1 gaat over de juridische structuur van het verband van ondernemingen. Kies voor ja of nee. Zodra je het vakje naar keuze hebt aangeklikt, gaat de route verder. Blijf de opties aanklikken tot je niet verder kunt.
Bij stap 2 vul je het aantal fte en omzetgegevens in. Vul je gegevens in bij stap 3 en onderteken de verklaring. De ondertekening mag digitaal. Als een stap niet of maar deels is ingevuld, is de aanvraag niet compleet.
Meer weten? Kijk hier voor rekenvoorbeelden en veelgestelde vragen over de MKB-verklaring.
Verklaring de-minimissteun
Overheden, zoals provincies en gemeenten, kunnen bedrijven steun verlenen tot € 300.000,-. Wanneer een subsidie vanuit deze soort steun kan worden verleend, moet er bij het indienen van een aanvraag een verklaring de-minimissteun worden aangeleverd. In deze verklaring geef je voor de afgelopen drie jaar aan of je al eerder de-minimissteun hebt ontvangen.
Ondertekening aanvraag
Log je in met eHerkenning? Dan is het aanleveren van de ondertekening niet nodig. Log je in met een gebruikersnaam en wachtwoord, dan wel!
Vul het formulier helemaal in, print het uit, en zet met pen een handtekening. Scan het formulier vervolgens in zodat je deze kunt uploaden. Een digitale handtekening is niet geldig. Doe je dit toch, dan is de aanvraag niet compleet.
Machtiging Intermediair
Maak je gebruik van de diensten van een subsidieadviseur? Dan moet je deze persoon machtigen om namens jou de aanvraag in te dienen. Vul het formulier helemaal in, print het uit, en zet met pen een handtekening. Scan het formulier vervolgens in zodat je deze kunt uploaden. Een digitale handtekening is niet geldig. Doe je dit toch, dan is de aanvraag niet compleet.
Juridische organisatiestructuur: hoe is jouw organisatie ingericht?
Voor de beoordeling van jouw aanvraag hebben wij inzicht nodig in hoe jouw organisatie is ingericht. Dit inzicht krijgen wij door middel van een juridische organisatiestructuur. Maar wat is dit eigenlijk? Wij leggen het je uit!
Instemmingsverklaring
Een voorwaarde van de subsidie is dat deze ten goede komt aan de aanvragende onderneming. Het kan zijn dat een verbonden of partneronderneming ook kosten gaat maken voor het project. Om deze kosten mee te kunnen nemen moet deze verbonden of partneronderneming worden toegevoegd als subsidieaanvrager. Je voegt deze onderneming dan toe aan de verleningsbeschikking. Dit kan door middel van een instemmingsverklaring.
Kopie bankafschrift
Alleen de onderneming die subsidie aanvraagt kan de subsidie ontvangen. Bij het indienen van je aanvraag in het eLoket toetsen wij daarom of de naam van je onderneming matcht met het opgegeven IBAN. Dit gebeurt via SurePay. Als er geen match is wordt er gevraagd om een kopie bankafschrift aan te leveren. Op deze manier kunnen wij alsnog controleren dat het opgegeven IBAN hoort bij de onderneming die de subsidieaanvraag doet.
Bewijsstuk waaruit blijkt wie tekenbevoegd is
De documenten waarbij een handtekening vereist is, moeten ondertekend worden door iemand die bevoegd is om dat namens de organisatie te doen.
Dit kun je aantonen door een bewijs aan te leveren waaruit blijkt dat deze persoon bevoegd is om binnen de organisatie te tekenen. Dit kan bijvoorbeeld met een KvK-uittreksel, statuten of een intern autorisatieschema.
Offerte derde deskundige
Het kan zijn dat je een derde deskundige inschakelt voor je project. Bijvoorbeeld als je advies nodig hebt voor je project.
Aan de hand van de offerte controleren wij of de kosten in aanmerking komen voor subsidie. Daarnaast toetsen we of de partij deskundig en onafhankelijk is.
De offerte is volledig als onderstaande gegevens duidelijk zichtbaar zijn:
- een specificatie van de kosten: het aantal uren, het uurtarief en de activiteiten
- de offerte moet gericht (geadresseerd) zijn aan de onderneming die de aanvraag indient
- de kosten worden weergegeven exclusief BTW (er kan geen subsidie worden verstrekt over BTW)
- de contactgegevens en het KvK-nummer van de onderneming die de offerte uitbrengt (ter verificatie en voor de controle van de onafhankelijkheid)
Heb je meer hulp nodig?
Heb je nog een vraag? Kijk dan eens op de pagina met veelgestelde vragen.
Staat je vraag er niet tussen? Of heb je liever persoonlijk contact? Neem dan gerust contact met ons op. Team Kennis & Innovatie kijkt graag met je mee! Bel 050 5224 908 of stuur een e-mail naar kennis&innovatie@snn.nl.
Wij wensen je veel succes met het indienen van je aanvraag!