MIT Haalbaarheid 2024
Subsidie voor een onderzoek naar de haalbaarheid van een nieuw product, dienst of proces. Ontvang subsidie voor 40% van de kosten voor o.a. materiaal, uren en het inschakelen van een deskundige.
Subsidie MIT Haalbaarheid 2024 aangevraagd bij het SNN, en nu?
Heb je een volledige aanvraag ingediend? Op deze pagina lees je wat er met jouw subsidieaanvraag gebeurt.
Uitslag loting MIT Haalbaarheid 2024
In totaal is er op de eerste dag voor € 7.142.840,20 subsidie aangevraagd. Met een budget van € 3.573.333 betekent dit dat er meer aanvragen zijn ingediend dan dat er budget beschikbaar is. Aanvragen die op 9 april zijn ingediend én compleet zijn komen als eerste in aanmerking voor subsidie.
We geven alle aanvragers die op 9 april een complete aanvraag hebben ingediend een gelijke kans. De notaris heeft de volgorde voor de inhoudelijke beoordeling van aanvragen daarom bepaald via een loting. Het project met volgnummer 1 is als eerste aan de beurt, daarna nummer 2 en ga zo verder. We gaan door met de inhoudelijke beoordeling tot het budget op is.
Op basis van de gevraagde subsidie is er momenteel budget voor de aanvragen tot en met volgnummer 188. Wanneer bij de inhoudelijke controle van deze aanvragen blijkt dat zij (gedeeltelijk) niet voor subsidie in aanmerking komen, komt er budget vrij. Hierdoor kunnen projecten met hogere volgnummers inhoudelijk worden beoordeeld.
Uitvoeren van de werkzaamheden
Er is een akkoord gegeven op je aanvraag. Je ontvangt een verleningsbeschikking met daarin het maximale bedrag dat je aan subsidie kunt ontvangen. De subsidie wordt binnen 3 weken na verleningsbeschikking op je rekening gestort. Binnen 12 maanden moet het hele project afgerond zijn. Lees hier aan welke zaken je moet denken tijdens de uitvoering van je project.
Wijziging doorgeven
Wijzigt er iets binnen het project? Laat ons dit vooraf weten via een wijzigingsverzoek. Zodra je op de hoogte bent van een mogelijk grote afwijking in je project, neem dan direct contact op met je contactpersoon bij het SNN om de wijziging te bespreken. De wijziging kan namelijk invloed hebben op de uitvoering van het project of de voorwaarden van de verleningsbeschikking. In dat geval moeten wij de nieuwe situatie beoordelen. In sommige gevallen krijg je een nieuwe verleningsbeschikking toegestuurd. Hierover krijg je bericht van ons.
Je project vaststellen
Als je project is afgerond wordt deze automatisch (ambtshalve) vastgesteld. Dit betekent dat je geen vaststellingsverzoek hoeft in te dienen, tenzij je in de steekproef valt. Als je in de steekproef valt krijg je hiervan bericht in het eLoket. Je levert hiervoor de volgende documenten aan:
- Een verslag of rapport van de uitgevoerde werkzaamheden. Hierin geef je aan welke activiteiten zijn uitgevoerd in het project en in hoeverre dit overeenkomt met de activiteiten die je bij aanvraag hebt aangegeven.
- Facturen of een overzicht waaruit blijkt voor welk bedrag bij welke leverancier is afgenomen (indien er sprake is van andere kosten dan personeelskosten);
- Urenregistraties (indien er sprake is van personeelskosten).
- Ondertekening (indien er geen gebruik is gemaakt van eHerkenning)