Subsidie Mkb personeel en scholing (JTF)
Met deze subsidie kun je 50% van de kosten vergoed krijgen voor het opstellen van een strategisch personeelsadvies- en/of beleid, voor het bijscholen van personeel op nieuwe vaardigheden en competenties óf door een personeelsmedewerker in dienst te nemen.
Subsidie Mkb personeel en scholing (JTF) aanvragen
Je wilt de subsidie Mkb personeel en scholing (JTF) aanvragen. Hieronder vind je de stappen die je hiervoor moet doorlopen. Op deze pagina vind je ook alle documenten die je nodig hebt om de subsidie aan te vragen.
Bij deze subsidie kun je voor de volgende activiteiten subsidie aanvragen:
- het opstellen van strategisch HRM-advies en/of beleid door een externe deskundige
- het bij- of omscholen van personeel op nieuwe vaardigheden en competenties
- het in dienst nemen van een HR-adviseur
- een combinatie van bovenstaande activiteiten
Let erop dat je bij het indienen van je subsidieaanvraag in het eLoket voor de juiste activiteit subsidie aanvraagt.
Let op privacy
Wij hebben geen burgerservicenummers nodig. Staan deze in de gevraagde documenten? Let op privacy en verwijder de burgerservicenummers of scherm ze af voordat je de documenten met ons deelt.
Stappenplan aanvraag indienen
Hieronder vind je een overzicht van alle documenten die je nodig hebt voor je aanvraag. Voor sommige documenten hebben we een format of formulier beschikbaar. Andere documenten, zoals offertes, verzamel je zelf.
Als je op de knop drukt word je doorverwezen naar het eLoket Zakelijk om je aanvraag te starten. Hiervoor moet je inloggen met eHerkenning.
Heb je geen eHerkenning? Maak dan een eLoket-account aan. Na het aanmaken van je eLoket-account krijg je een e-mail om je account te activeren.
Je kiest uit:
- het opstellen van strategisch HRM-advies en/of beleid door een externe deskundige
- het bij- of omscholen van personeel op nieuwe vaardigheden en competenties
- het in dienst nemen van een HR-adviseur
- een combinatie van bovenstaande activiteiten
In het eLoket doorloop je negen stappen om een aanvraag in te dienen. Hieronder lees je meer over deze stappen.
Stap 1. Quickscan
In deze stap beantwoord je een aantal meerkeuzevragen. Na het beantwoorden van deze vragen zie je of je voldoet aan de belangrijkste voorwaarden van de subsidie en of je verder kunt gaan met je aanvraag. Is de quickscan akkoord? Dan kun je door naar de volgende stap.Stap 2. Verdiepende vragen
In deze stap beantwoord je een aantal vragen over de inhoud van de subsidieaanvraag.Stap 3. Projectinformatie
In deze stap vul je kort de gegevens in over je project.Stap 4. NAW-gegevens
In deze stap vul je gegevens zoals je naam, adres en woonplaats. Ook kan hier om andere informatie worden gevraagd die nodig is voor de aanvraag.Stap 5. Deskundigen
Bij deze stap geef je aan welke deskundige je gaat inschakelen. Vul hierbij de gegevens in van de deskundige, zoals de naam en Kvk-nummer.Stap 6. Begroting
In deze stap vul je de kosten in die je hebt begroot voor het project.Stap 7. Bijlagen
In deze stap voeg je de bestanden toe die je nodig hebt voor het indienen van de aanvraag. Dit zijn alle documenten die je nodig hebt. De benodigde documenten vind je hieronder op deze pagina.Stap 8. Controleren en bevestigen
In deze stap krijg je een overzicht van alle stappen die je hebt doorlopen. Controleer of je alles goed hebt ingevuld. Klopt alles? Klik dan op ‘aanvraag indienen’ om de aanvraag definitief in te dienen.Stap 9. Aanvraag ingediend
Je aanvraag is ingediend.Jouw aanvraag is nu ingediend. Je ontvangt een bevestiging van de aanvraag per e-mail. Kijk voor informatie over het verdere verloop van het subsidieproces op het tabblad ‘Aangevraagd.’
Dit heb je nodig voor je aanvraag
Bij je aanvraag heb je de volgende documenten nodig:
- Model projectplan
- Model begroting
- Mkb-verklaring
- Verklaring (niet) in financiële moeilijkheden
- De-minimisverklaring
- Een document waaruit te herleiden is wie tekenbevoegd is (of personen bij gezamenlijke bevoegdheid)
- Offerte(s) voor de werkzaamheden/activiteiten die gaan plaatsvinden (indien er sprake is van advies) en/of een voorlopig contract HR-adviseur (indien er een HR-adviseur in dienst wordt genomen).
Let op: is de opdracht groter dan € 50.000? Zorg dan dat je voldoet aan het sound financial management. Meer hierover lees je bij de veelgestelde vragen. - (Geconsolideerde) jaarrekening voorafgaand boekjaar
Optioneel:
- Ondertekening aanvraag
Bij gebruik van eHerkenning is het formulier 'Ondertekening aanvraag' niet nodig. - Machtigingsformulier intermediair
Alleen nodig wanneer je aanvraag verloopt via een intermediair) - Juridische organisatiestructuur
Alleen nodig als er verbonden en/of partnerondernemingen zijn - Instemmingsverklaring
Alleen nodig als er een verbonden- of partneronderneming kosten maakt
Download de onderstaande formulieren en vul deze digitaal in. Print en onderteken de formulieren vervolgens met pen (digitale handtekeningen worden niet geaccepteerd). Scan de formulieren in en bewaar deze op de computer.
Formats benodigde bestanden
- Download bestand: Subsidie Mkb personeel en scholing (JTF) - Model projectplan (DOCX)
- Download bestand: Subsidie Mkb personeel en scholing (JTF) - Model begroting (XLSX)
- Download bestand: Mkb-verklaring (PDF)
- Download bestand: Verklaring financiële moeilijkheden (2024) (PDF)
- Download bestand: Verklaring de-minimissteun (PDF)
- Download bestand: Subsidie Mkb personeel en scholing (JTF) - Ondertekening (PDF)
- Download bestand: Subsidie Mkb personeel en scholing (JTF) - Machtigingsformulier (PDF)
- Download bestand: Subsidie Mkb personeel en scholing (JTF) - Juridische organisatiestructuur (DOCX)
- Download bestand: Subsidie Mkb personeel en scholing (JTF) - Instemmingsverklaring (PDF)